søndag 14. juni 2009

Tada! Let me introduce...

Vi har fått en ny venn av familien. Han har sågar flyttet inn her.

Etterspørselen etter kosedyr her hos oss har avtatt kraftig. Jentene er jo tross alt 13 og 15 år gamle... Men da yngstejenta skjønte at jeg holdt på å strikke vesle SackBoy fra playstation-spillet "Little Big Planet", våknet hun.
De siste kveldene har hun hengt rundt garnnøstet som en annen kattunge, med stadige spørsmål: Skal det der bli fingrene? Herregud - skal hodet virkelig være så stort i forhold til kroppen?

I går var det såvidt jeg fikk tid til å bake marsipankaka jeg hadde lovet bort, så ivrig ble jeg på å få blikk-kontakt med denne søtingen. Etter hvert som jeg sydde sammen og stappet inn fiberfyll ble det nemlig mer og mer klart at her snakker vi strikkedyr med Personlighet.

Det meste er skakt og skjevt, fingrene ligner ikke akkurat fingre (men de er der!), og hele figuren ser mest ut til å være strikket og montert av noen som ikke har strikket og montert særlig mye før.

Men ferdig ble han, og jeg tror nettopp det skakke og skjeve skal gi ham full uttelling på omsorgsfronten. Hvem får ikke lyst til å være snill mot denne karen?

Han er strikket etter en gratis oppskrift fra nettet.

Jeg lurer på hvor lang tid det går før det skal strikkes klær til Sack'ern :-)




20 kommentarer:

  1. Så utrolig skjønn den er! Supersøt!

    SvarSlett
  2. For en herlig liten krabat. Han ser snill og god ut og man får bare lyst til å gi han masser omsorg. Enig med Hanne, han er Supersøt :o))

    SvarSlett
  3. Hva søøt den var!
    Hade ikke hvert noen problemer å bli adoptert inn i vårres familie.
    Idag skal vi prøv å kom oss avgårde på bodøsjødagene. Jeg er som vanlig på jakt etter noe til hagen min. Forrige gang fikk jeg kjøpt noen fine blomster så ett nyt forsøk idag.

    SvarSlett
  4. Glemt å si tusen takk for besøk og kommentarer i bloggen min. Det er så artig å se att det er noen innom.

    SvarSlett
  5. Så artig den var.
    Syns du er flink!
    Ha en fin søndag
    Klem

    SvarSlett
  6. Det var ein artig liten krabat og klart han må få klær:) Synest du er flink det er masse putle arbeid på ein sånn liten fyr, ha ein fin søndag:)

    SvarSlett
  7. Å, den var jo heilt herleg :) Klart den må få klær og!

    SvarSlett
  8. Så morsom denne var:-) Den ville småen min likt.

    SvarSlett
  9. Kompisen ble virkelig nusselig. Ser nesten nyfødt ut....

    Leste innlegget ditt om marsipankaken. Skjønner at det ikke er bare meg som leter etter ny kakepynt på utenlandsturer. Jeg pleier alltid å sjekke bakehyllene i supermarkedene når jeg er på tur. Artig med noe nytt og spennende. Kaken din gir vann i munnen .....

    SvarSlett
  10. Så søøøt han var! helt herlig!! synes du har gjort en fabelaktig jobb!!!:)

    SvarSlett
  11. En søt liten tass! Personlighet er jo fint å ha!
    Ha en fin kveld og god uke!

    SvarSlett
  12. Åh, den der står på lista mi, no fekk eg litt lyst til å sette i gong her!
    Kjempesøt er han!!
    og større enn eg hadde trudd, noko som er flott!!

    Job well done!!!

    SvarSlett
  13. hehe, ja, det må bare innrømmes, den lille fyren er en sann hjerteknuser!

    SvarSlett
  14. så kul liten kar dette var da :)

    SvarSlett
  15. Så utrolig kul den ble! Sånn har jeg lyst å lage også, må bare se om jeg kan finne eller lage et heklemønster først!

    SvarSlett
  16. Virkelig en liten fyr å bli glad i. Ordentlig søt!

    SvarSlett
  17. Åh, så søøøt! Bra jobbet, så mye pirk da gitt...

    SvarSlett