mandag 8. juni 2009

Spør - og du får svar


I dag - på bursdagen min, juhu - har jeg funnet en utfordring fra jenta bak "Opp ei trapp og inn ei dør". Den tar jeg selvsagt tar på strak arm. Hun videresendte en haug med spørsmål, som jeg nå har svart på:

Hva er du opptatt av for tiden? Ungene... At eldstejenta får en fin avslutning på tiende, og at yngstejenta blir kvikk i formen igjen. Oppgaver på jobben. Og at det er bursdagen min.

Hva har du på deg i dag? Turkis piratbukse, hvit kortermet bluse med hvite broderier og to helt nylagde armbånd i blått og turkis.

Hva skal du ha til middag? Laksewok med ris. Mitt valg!

Hva vil du gjerne lære deg? Å bli flink til å intervjue foran kamera.

Hva hører du på akkurat nå? Nitimen, og trafikken utenfor vinduet.

Hva er ditt favorittvær? Klart, crispy vær som ikke er altfor varmt.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å komme i mitt livs form... Og å innrede gjesterom.

Hva synes du om personen som tagget deg? Hun virker kreativ, snill og sprudlende.

Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det vært? Vil ikke flytte, så det måtte bli til fritidsbruk. Nær havet på Kjerringøy. Eller i den svenske skjærgården.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Fred, frihet og alt gratis.

Hva ville du gjerne bli kvitt? Tre kilo. Eksem rundt øynene. Alle støvforekomster i huset. Dårlig samvittighet. Og min hang til å utsette alt mulig.

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Roma.

Hvilket språk ville du lære? Ville freshet opp engelsken min.

Hva ser du etter i en venn? Åpenhet nok til at vennskapet utvikler seg.

Hvem vil du gjerne møte? Snille, romslige, vitale mennesker.

Hva slags musikk liker du? Sangbare melodier. Elsker å skråle med, nemlig!

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Ingen spesielle.

Hva er drømmejobben? Noe som er morsomt, akkurat passe utfordrende, bringer meg til nye steder og engasjerte mennesker, såpass godt betalt at jeg ikke trenger å slite vettet av meg. Så, kanskje den jobben jeg har nå, med noen små justeringer?

Har du noen favorittmodeller? Eh. Nei.
Hvis du hadde hatt 1.000 kroner nå, hva ville du brukt dem på? Nye sko. Eller ti flasker Lindemans Cawarra.

Beskriv stilen din: Både i huset og garderoben: hummer og kanari, er jeg redd. Men jeg trives!

Hva var det siste motebladet du leste? Er Tara et moteblad?

Den siste CDen du kjøpte? Susanne Sundfør, kanskje, for et par år siden.

Hva vil du akkurat nå? Helt konkret: Tisse. Og mer abstrakt: Være på forskudd og godt forberedt på alt jeg skal gjøre på jobb.

Siden "La même" er en morsom og uhøytidelig måte å bli litt bedre kjent med sine medbloggere på, sender jeg utfordringen videre til tre andre. Håper dere tar imot den :-)






22 kommentarer:

  1. Koselig å lese nokre påstandar om deg :)
    Gratulerer så mykje med dagen!!!
    Håpar du får en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  2. Hihi, bra du tok utfordringen, og det på selveste BURSDAGEN din! Gratulere så mye, håper du får en fantastisk dag sammen med dine kjære!

    SvarSlett
  3. Takk for utfordringen - den tar jeg på strak arm. ;) Gratulrer så mye med dagen din i dag!! :)
    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  4. *Gratulerer med dagen, Gratulerer med dagen, gratulerer med dagen, for du er super!!* (Skal synges som på Barne-TV:))
    Ha en fin bursdag og så håper jeg solen skinner på dere også i dag:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så masse med dagen i dag. Håper du får en hyggelig bursdag;)

    SvarSlett
  6. Dette var artig å lese. Vel overstått bursdag, og ha en riktig fin uke.
    Hanne på landet klem.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen! Håper du får en knall-fin dag!

    SvarSlett
  8. Gratulere med vel overstått. Har akkurat bakt banankaken som du hadde oppskrift på her i blogglandia, og den ble kjempegod. Det syntes skjæra også, for kaken skulle serveres på verandaen i helgen, og mens jeg var inne på kjøkkenet for å hente kaffekannen, hadde den forsynt seg grovt i den ene enden av kaken. I tillegg hadde den stukket av med åtte coocies som jeg også hadde satt på bordet. Snakk om frekkhet! Ikke ante jeg at kaker og kjeks var bra kost for kjæreunger heller.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  9. Gratulere så mye med dagen:)
    Hipp hurra:D

    SvarSlett
  10. Gratulerer så masse med dagen Hanne!
    Bursdagsklem fra Gry : )

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med dagen!!!

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med dagen!!
    og takk for utfordringen, den er tatt på strak arm og videresendt;)

    Klem Monica.

    SvarSlett
  13. En forsinket bursdagshilsen fra meg! Håper du fikk en flott dag i går!

    SvarSlett
  14. Gratulere med dagen i går. Koselig å lese svarene dine på la meme, føler at jeg blir litt bedre kjent med deg.
    Den muffinsen din så jo alldeles nydelig ut. Nesten så jeg kjenner smaken.

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med dagen din i går!! :-)

    SvarSlett
  16. Grattis med overstått bursdag - håpar den vart fin! Kjekt å lese dine svar på utfordringa :)

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye med dagen som var!

    Jeg har nå prøvd både pinnsvin, storbandsuppe og ditt ustoppelig gode brød og kommer definitivt tilbake for mer. Helst innen søndag, da får vi middagsgjester.
    ; )
    Måtte bare skrive om bloggen din i bloggen min. Slike gode oppskrifter må bare anbefales videre! Takk!

    SvarSlett
  18. grattis med dagen...tvilling æ å...

    SvarSlett
  19. Grattis så masse med dagen på etterskudd, håper du hadde en suuuper feiring.. klemmer i fleng

    SvarSlett
  20. Gratulerer med dagen din,håper du har hatt ein fin dag,og nydelige armbånd du har laga.

    SvarSlett