mandag 15. juni 2009

Ny uke, spinntravle dager


De siste ukene fram mot sommeren er alltid proppfulle, av alt. Masse jobb, mange møter, turer, turneringer, avslutninger, trefninger i helsevesenet, ferieforbredelser, alskens. Så også i år.

Det er tidlig, tidlig mandag morgen. I ovnen stekes marengsbunn til en blåbær-rullekake. Den skal jeg ha med på jobb som forsinket bursdagsmarkering. Jeg har prøvd å finne en dag hvor vi ikke bare er et par stykker på kontoret - det er nemlig ikke bare jeg som flyr som en strikkball på denne tiden av året. Og mandag er vel en bra dag å spise kake?



Resten av dagen - og uka - går det slag i slag. Og ute siler regnet.... Men regn er godt for alt som skal vokse, og lufta blir usigelig ren. Så jeg klager ikke på en mandag morgen. Bare samler krefter og konsentrasjon og satser på å komme meg gjennom den slalomløypa som ligger foran meg av Ting Å Huske.
Egentlig burde jeg husket å sette meg ute for å beundre prydepletreet, de få dagene det står i full blomst:

Ha ei strålende uke, alle sammen!


12 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i vårens travelhet! man har jo ligget i dvale i en hel vinter,hehe.
    Ingenting er bedre enn en kake på en mandag, og gratulerer med dagen i dag, på forskudd, etterskudd, alt ettersom, så ikke noen dato:)

    SvarSlett
  2. Ja, det er sant - det er travelt om dagen! Men jeg regner med at du er som mammaer flest; flink til å organisere og klarer å "stå han av":-) Så gjør det ekstra godt med en ferie etterpå!
    Kake på mandag blir nok godt mottatt - gratulerer fra meg også!
    Klem Hanne.

    SvarSlett
  3. Kos deg med vakre blomster og ha en fin dag i Valnesfjord. Blir nok besøk dit i løpet av sommeren, har ei datter som bor der :)

    SvarSlett
  4. Hei Kan tenke meg at det kunne ha vært godt med kake på en Mandags morgen.Mye fine blomster du har.Det er ikke bare hos dere at det regne også her på Møre.Får håpe at sol og varme kommer snart.Ha en riktig fin dag.Bodil

    SvarSlett
  5. Kake på mandag høres ut som en perfekt start på uka spør du meg. Og for et nydelig prydepletre du har!

    SvarSlett
  6. Synes du er flink til å finne små pusterom i alt det travle, alltid kjekt å titte innom her. Sitter her med siste biten av gårsdagens banankake nå, resten forsvant føren ble kald. :o)

    Ønsker deg også en god uke!

    SvarSlett
  7. Mandagskake sier vi ikke nei til:))
    Å kor nydelig prydepletreet ditt er...ønsker meg et slik:)
    Stilig han der karen du strikket, den hadde blitt populær her i huset kan jeg tenke meg:)
    Ønsker deg en flott uke,klem:))

    SvarSlett
  8. Hei! Litt off topic, men ... har du sett kommentaren min under bursdagskakepyntesaker-innlegget ditt, om farger? Send en mail til bloggelisabeth [alfa] gmail [dott] com hvis du vil ha noe fra England; jeg skal forbi nabolaget ditt senere i uka :)

    SvarSlett
  9. Kake kan spises hele uken :) Vakkert epletre du har.

    SvarSlett
  10. Hei Hanne - Takk for stadig nye og koselige kommentarer i bloggen min. Det er alltid så hyggelig å høre fra deg, og å besøke bloggen din. Du har veldig mye fint her. Liker dine fabuleringer over dagliglivet. Enten det dreier seg om gamle kakeoppskrifter eller hvorvidt Spenol er like bra som Helena Rubinstein... :-)

    Syns absolutt du snarest bør innvilge deg en samvittighetsfri egenmeldingsdag sånn at du bare helt totalt kan nyte en dag i hagen din og det vakre synet av prydepletreet. Det bør du ikke gå glipp av - husk det er et helt år til neste mulighet. Klem

    SvarSlett
  11. Så fine blomster! Travle tider nå ja. Blir godt med ferie så man kan gå ut i hagen og nyte sommeren. :-)

    SvarSlett
  12. Kan skrive under på det med spinntravle dager, gitt! Og kake på en mandag høres helt optimalt ut...
    Nydelige bilder du har lagt ut, og den Sack'ern var jo rimelig tøff!

    SvarSlett