onsdag 17. juni 2009

Cornflakes til middag


Familien syns kanskje bloggen tar vel mye tid. Men hver gang jeg disker opp med en flunkende ny middagsrett fra en av mine bloggsøstre, blir jeg tilgitt.

I dag ble det cornflakes til middag. (Cornflakes pluss mums.)
Rettere sagt Crispy Chicken - biter av kyllingfilet panert med knust cornflakes.
Oppskrift fant jeg her.


Det stod ingenting om kryddermengder, så jeg prøvde meg fram.

Til fire store kyllingfileter brukte jeg tre ss olje. 120 g knuste cornflakes ble krydret med 2 ts salt, 1 ts paprikapulver, 2 kryddermål av hhv cayenne og vanlig pepper, 1,5 ts løkpulver og 3 finhakka hvitløksfedd.

Dette ble relativt hot. Men med rikelige mengder grønnsaker og noen ts rømmekolle smakte det utmerket. Vi voksne hadde også litt mango/ananassalsa på.


En middag som kommer til å dukke opp flere ganger i pludrehanneheimen.
Takk for mat, "iden og idéen"!


13 kommentarer:

  1. mmmmm....dette så godt ut.
    Flink du er å diske opp med gode ting
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Det høyrdest riktig godt ut, og gjekk ganske raskt å laga! Mange spennande oppskrifter du har på bloggen din!

    SvarSlett
  3. mmmmm.....høres rett og slett kjempedigg ut:-D
    Og det er bare nydelig at det smaker litt av maten, liker forresten chilli på det meste jeg, så jeg skal ikke si noe;-)
    For eksempel appelsinsalat med kanel? Jepp, med littegrann chilli i tillegg blir det bare helt himmelsk! Nams:-D

    SvarSlett
  4. Dette frister virkelig. Kjekt å få tips og råd ang. middagsretter, for dette er stadig et problem: "Hva i all verden skal man finne på til middag, noe som ikke er kjedelig og som ikke er servert hver uke?"

    SvarSlett
  5. Det så kjempegodt ut, kjenner at jeg er sulten....
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  6. Takk for tips! Jeg tar ut kyllingfilet fra fryseren og prøver dette i morgen :-)

    SvarSlett
  7. Hei! Så spennende at du la inn ei hilsing til meg! Min første! Jeg takker for det :-)Jeg ser du er skikkelig proff på dette, så jeg får titte litt mere på siden din og lære litt underveis.
    Artig å se flere med samme interesse!
    Mvh husmora ;-)

    SvarSlett
  8. Hmmmnammenam! Det hørtes godt ut! Så flink du er til å teste ut oppskriftene du kommer over da, med meg blir det som oftest med tanken :o( Må visst ta meg sammen...

    SvarSlett
  9. Hei Det så jo godt ut.Det er flere som ikke helt vet va di skal finne på til middag.Har bare di andre kunne komme med ett forslag.Takk for tipset.Ha en fin dag.Bodil

    SvarSlett
  10. Det ser kjempegodt ut!!
    Idag er middagen bestemt men jeg må prøve dette en dag, trur det kan falle i smak hos både stor og liten.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  11. Jeg setter veldig pris på middagstipsene dine. Så flink du er til å snuse frem oppskrifter.

    SvarSlett
  12. Åh!! En original ide med cornflakes i en kyllingrett. Den var ny for meg. Men SÅ godt dette så ut da!!! Denne må jeg skrive ned. Takk for inspirasjon :) Fortsatt god sommer.

    SvarSlett
  13. å du verden, enda så mett jeg er, slurper jeg nu.
    Dette må prøves. Kylling er noe av det beste jeg veit. Tusen takk for nok et deilig tips.

    SvarSlett