lørdag 16. mai 2009

Fri og fri, fru Blom

Enkelte fridager har jeg lyst til å sette i anførselstegn. Dagen i dag har vært av det slaget. "Fridag" med rydding og forfallent (øøøøh) arbeid fra tidlig morgen. Vi har blant annet lagt om til sommerdyner.

Sånt må jo gjøres, og nå er endelig freden i ferd med å senke seg. Vi har hatt årets første grillmiddag på terrassen, og idErik har bakt napoleonskake som straks er klar for servering til ettermiddagskaffen. Dette er urframføring av hjemmebakt napoleonskake her i huset - vi gleder oss! Oppskrift har vi funnet i bloggen til Silje! Den ser uforsvarlig god ut:

Jentenes klær til morgendagen henger klare: nordlandsbunad til 15-åringen, som ble konfirmert i fjor og gleder seg VILT til første nasjonaldag i nasjonaldrakt.


Og rødt, hvitt og strass til 13-åringen, som får nordlandsbunad til konfirmasjonen neste år og NEKTER å ikle seg liksombunad... Enda så fin hun er i den!



Jeg har ellers tøffet meg med å plante stemor i noen krukker. Før 17. mai - det er rekord. Muligens dumdristig, men det vil tiden vise.




Ha en heidundrende god 17. mai, alle sammen.

Hipp, hipp, hipp HURRA!

9 kommentarer:

  1. Jeg tipper døtrene dine blir fine i morgen, og så får vi krysse det vi har for at været holder (i alle fall at det blir godt nok til at stemoren holder seg).
    For en fantastisk blogg du har! En ny oppdagelse for meg.
    Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  2. Hei på deg. Takk for hyggelig kommentar i bloggen. Ønsker deg en riktig hyggelig 17.mai :-)

    SvarSlett
  3. mmm...så godt ut med napoleonskake.
    Flinke som får til å lage ei slik. Eg får det ikkje til. Har prøvd.
    Ønska ein fin 17 mai feiring!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Jentene dine blir bra fine i morgen kan jeg tenke meg:))
    Ønsker deg en nydelig 17. mai,klem:))

    SvarSlett
  5. Så koselig å lese om all 17. maistasen som er kommet fram i dagslyset i løpet av helgen. Mange flotte bunader/drakter rundt om i landet. Så hos deg også ser jeg ....

    Ønsker deg en flott nasjonaldag!

    SvarSlett
  6. Den kaka....nam.
    Gratulerer så masse med dagen !
    Stor 17.mai klem fra Gry : )

    SvarSlett
  7. Napoleonskaken så deilig ut.Håper dere hadde en strålennde dag i går.Smykkebystene var ike så veldig vanskelig å lage,men litt putlete noen steder.Jeg måtte fuske litt på bunnen,men det gikk bra.

    SvarSlett
  8. Håpa dokke fekk ein fin feiring i går, og får ei flott ny veke
    Klem

    SvarSlett
  9. Tusen takk for superkoselig hilsen inne hos meg i dag! Det varmer å få sånne hilsener fra dere forståelsesfulle bloggsøstre! :) Nå har jeg sittet å kost meg med de siste innelggene dine, som alltid er fulle av inspirerende lesning:)

    NB: den napoleonskaken så bare DELICIOUS ut! nam!

    SvarSlett