lørdag 9. mai 2009

Blomstrende helgestemning


Det er ikke så mye som blomstrer her nord foreløpig, men primula (navnet betyr visstnok "den første") titter fram. Jeg bryr meg ikke om at noen kaller dem for hersens ugress. De pynter opp!

En tur innom hagsenteret for å kjøpe plengjødsel resulterte også i et par nye planter, jeg husker dessverre ikke hva de heter, men de er elegante og lette. De skal ut på terrassen etter hvert.
Da jeg gikk på boden for å finne krukker å sette dem i, fant jeg også blomsterpynten jeg kjøpe i Danmark i fjor.
Vi var på sykkeltur og hadde nesten ikke plass til noe "unødvendig". Men disse miniatyr-hageredskapene var så lette og små at jeg fikk lurt dem ned i sidelommen på sykkelveska.


2 kommentarer:

  1. Så flotte blomster! Og kjempefin kjole i innlegget under! Fortsatt god helg:) klem fra silje.

    SvarSlett
  2. Utrolig stilige de kannene, og flotte blomster!!:) Slik tips en uerfaren-nybakt-stor-hage-eier trenger!!:)

    SvarSlett