søndag 29. desember 2013

En gave som gleder hver dag


Husets 18-åring har som sagt overrasket oss alle med hjemmelagde julegaver. Her har hun laget noe supernyttig og dekorativt til sine to eldre søstre, som begge har egne husholdninger og liker å planlegge og variere middagsmenyen.

Her får de sannelig et nyttig redskap: En fleksibel ukemeny!

Ukemenyen er laget på en metalltavle kjøpt på Panduro. Den kommer med ferdig oppheng, og er sinkfarget.

Platen er blitt kledd med ulike scrappeark og pyntet med matchende bånd.

Flaskekapslene har fått pålimt magnet på baksiden, og en sirkel papir med ukedagen inni. (Hvis du ikke har tatt vare på flaskekapsler som er fine nok, finnes slike å få kjøpt i hobbybutikken.)

Pappesken på høyre side rommer kartonglapper hvor man kan skrive én middagsrett på hver side. Med andre ord kan det bli et betydelig repertoar å velge i. Noen lapper i en annen farge er dessuten beregnet til dessert.


Ukemenyen har selvsagt en egen blokk for handleliste, og har en fastmontert penn (type filofax-penn kjøpt hos ARK) opphengt i elastisk tråd.

Jeg syns idéen er kjempegod. Julie har snappet den opp nå nettet, og lagt ned mange timers innsats for å få ukemenyene så pene og praktiske som mulig. Her måtte det grubling og produktutvikling til underveis. (Om noen lurer på opphenget for handlelisten - ta kontakt, så skal jeg/Julie prøve å forklare.)

En god gaveidé til alle som... lager middag!



9 kommentarer:

  1. Det var lurt! Synes den spakrukken også var et fint tips. Ha en fortsatt fin romjul!

    SvarSlett
  2. Ååååå så kjempefint !!!
    Kjekt med slike hjemmelagde gaver.

    Lekkert !!!

    SvarSlett
  3. Wow! Denne er jo helt fantastisk! Sånn må jeg lage! (Så ja, jeg lurte litt på den handlelista.)

    SvarSlett
  4. Kjempesmart.. Slike må jeg bare lage jeg også :))

    SvarSlett
  5. Fineste oppslagstavle jeg ever har sett!

    SvarSlett
  6. Så lurt og fint! Fortsatt god jul og riktig godt ntt år :-)

    SvarSlett
  7. Knalltøff! En slik skal jeg vurdere. Takk for tipset.

    SvarSlett
  8. Knallfin! Ideen skal stjeles!

    SvarSlett