onsdag 30. juni 2010

Lokal husflid


Sist helg var det sommermarked i bygda. Arrangøren er Valnesfjord hobby- og husflidslaug. Medlemmene der lager masse fint som de selger i sin butikk Håndverksbua - stikk innom hvis du har anledning!


Jeg kjøpte hjemmebakte knekkebrød, deilig rabarbrasyltetøy og denne flotte, forseggjorte pungen til heklekrokene mine. Jeg har ikke så fryktelig mange kroker, men faktisk langt flere enn jeg trodde. Det kom for en dag da de endelig fikk flytte for seg selv, ut av den overbefolka og kaotiske kurven med strikkepinner. (ja, det er flere enn de tre på bildet...)
Det er sånn stas med håndlagde ting fra sambygdinger!



12 kommentarer:

  1. En flott hybel det der ja! Og de var ikke mindre flotte de heklenålene dine!

    SvarSlett
  2. Dette er den fineste mappa jeg hittil har sett, helt skjønn!

    SvarSlett
  3. Heldige dei som får seg eigen hybel og så fin...

    SvarSlett
  4. For en herlig hybel de har fått :)

    SvarSlett
  5. Flott veske til heklenålene! Og ja, det er kjekt å gå på slike marknadsdagar/messer og sjå alt folk lagar :)

    SvarSlett
  6. Ja, det var godt de heklekrokene dine endelig fikk flytte for seg selv:) -og så koselig med lokalproduserte ting da!
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Enkelte ganger er det nødvendig at noe enten flytter på hybel eller til enebolig. Foreløpig er ikke heklekrokene mine kommet lenger enn til et penalhus, men der regjerer de ihvertfall alene. Strikkepinnene har en langt mer kummerlig tilværelse. Alt ligger i en salig blanding i et stoffnett.

    Kanskje de etter hvert burde få en bedre tilværelse?

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  8. Slikt har vi ikke i Nittedal, kan jeg si!
    Jo, sambygdinger har vi, men ikke en slik fin Håndtverksbu. :-(
    Kos deg med den!

    SvarSlett
  9. Kjempefin. Den bua må jeg jammen besøk. Har de bestemte besøkstider?

    SvarSlett
  10. Slike små steder hvor man kjøper lokale produkter er kjempetrivelige. Skulle ønske det var flere av dem rundt omkring.

    SvarSlett
  11. Lurt!
    pogså veldig bra å reklamere for kortreiste varer ;o)

    SvarSlett