onsdag 9. juni 2010

Hvorfor haster det sånn?


"Reiseradioen" begynner sine sendinger førstkommende lørdag.
I butikken ser jeg stativer som bugner av skoledagbøker - for kommende skoleår - og snart kommer plakatene som roper "Skolestart!". Før den etterlengtede sommerferien engang har startet.

Hva er dette?
Hva er det som haster sånn?
Er vi så redde for å "bli sist" at vi skynder oss å bli først?
Er det derfor vi bloggedamer viser fram påskepynten i februar og julekonfekten i septober?
Jeg liker "Reiseradioen". Når de første tonene av "The kid from Red Bank" toner over kjøkkenbordet, da er det sommer. Skoleferie. Fri.

Det gjelder dessverre ikke når Reiseradio-sesongen starter allerede 12. juni.

Vi er visst blitt så travle at vi tar nu'et på forskudd.


16 kommentarer:

  1. Jeg er bare så enig så enig:)

    SvarSlett
  2. Veldig sant!
    Jul i oktober er også ikke helt greit, syntes jeg...
    Jeg vet ikke hva man prøver å oppnå ved å haste seg videre i livet, det er jo ikke om å gjøre å kommer først!

    SvarSlett
  3. Klokt sagt..
    vi treng meir veretid..
    Gratulere med overstått!

    SvarSlett
  4. Eg er så ALLDELES einig!!!
    Er me redde for å komma for seint til livets ende skal tru - ?
    Nyt dagen:0)

    SvarSlett
  5. Du treffer spikeren på hodet der! Ingen har tid til å ta seg tid lengre, alle skal være først. Skremmende og illevarslende. Hvor skal det ende? Alt til alle tider, ingen sesonger?

    Men ha en fin dag, klem fra Eirin.

    SvarSlett
  6. Jeg er kjempe enig Hanne. Jeg har selv stresset sånn for å begynne på julegavene i år, men jeg har nå funnet ut at det ikke er noen vits. Det skal jo være gøy og lage julegaver, og man er jo ikke i julestemning på denne tiden av året. Så nå roer jeg ned og koser meg med annet strikk i stedet :D takk for påminnelsen, vi trenger alle det en gang i blant :)

    SvarSlett
  7. Tror vi som du at vi tar nuet på forskudd isteden for å være i nuet akkurat når det er der. Vi må bli flinkere til å gi blaffen og bare være. :)

    Ha en strålende dag!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  8. Det gikk helt fint å lage tre kolonner ved hjelp av Moseplassens oppskrift. Du må bytte bakgrunn til en som er laget for trekolonners blogg. Og så må du fordele det du har i sidebaren mellom venstre og høyre. Jeg endret headeren også, men det trenger du ikke.
    Er ikke veldig god på data, men det gikk veldig greit.
    Det går også an å lage seg en testblogg for å prøve først.

    Lykke til!

    Klem, Trine :)

    SvarSlett
  9. Dette minner meg om ei strofe i ein Vidar Sandbeck sang der han syng; "tida er så altfor knapp, kan hende kjem ho for sent... til livets ende"

    Kva med å nyte og "kjenne på " noet istaden for alltil å leve på forskot...

    Mvh Marie

    SvarSlett
  10. Ja, du har et poeng!
    Må må nyte nuet.
    Men det er jo koslig med reiseradioen da...*smiler*...

    SvarSlett
  11. Du har et godt poeng der!!!

    SvarSlett
  12. Så sant, så sant! "som jeg skulle sagt det sjøl"
    som vi sier;) Velkommen som følger hos meg og takk for oppmuntrende og klok kommentar. Jeg har snuset hos deg tidligere...men hadde "glemt" deg litt igjen;) Har i det hele vært litt outside i blogglandia en stund. Men du verden så inspirerende det er!
    Klem Torunn

    SvarSlett
  13. Det er skummelt å leve på forskudd, for da er vi jo ikke egentlig tilstede der vi befunner oss akkurat nå. Unger er mye flinkere slik, de lever her og nå. Vi kan lære mye av å se på dem.

    SvarSlett
  14. Enig, men jeg gleder meg til "Reiseradioen". Jeg har en sånn radio som du viser, men den er grønn og sååå fin:)
    Natta!

    SvarSlett
  15. Godt poeng!
    Det ligger en hilsen til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  16. Jeg synes NRK i det store og hele tar sommerferie ganske tidlig.

    Ellers er det nok ikke bare blant bloggedamene at mange ting presenteres i tidligste laget. Du nevner handelsstanden, og husk bare hvor tidlig de er ute når det gjelder jul.

    Mange ganger tenker jeg som så at folk av i dag ikke vet hva nuet er.

    Klem

    SvarSlett