søndag 13. juni 2010

Helt sikkert, kanskje


Har du lyst til å se en avslappet, morsom, varm og tvers igjennom koselig film? Da anbefaler jeg "Helt sikkert, kanskje". Eller som den heter på originalspråket, "Definitely, maybe".

Aftenposten skrev om filmen:
"Will Hayes (Ryan Reynolds) er en Manhattan-pappa midt i skilsmisse. Den ti år gamle datteren Maya (Abigail Breslin) vil vite hvordan han møtte moren hennes - og ikke bare "vi ble forelsket og så fikk vi deg".
Hun får hele opprullingen av farens kjærlighetsforhold til tre høyst ulike kvinner.
Filmen har underholdende regigrep, ganske smarte dialoger og fine typer som ikke er for karikerte.
Ryan Reynolds (kjent fra Pizzagjengen) markerer seg som en kjærkommen avløser for Hugh Grant. Han har utstråling og utseende, er uanstrengt morsom og i gjennomgående opplagt samspill med alle de tre damene - både overjordisk vakre Rachel Weisz, men også Isla Fisher (hun gærne fra Wedding Crashers) gjør gode prestasjoner."

Personlig falt jeg veldig for datteren Maya/Abigail Breslins spill. Det var hun som fikk meg til å smile/le mest av denne trivelige, romantiske komedien.

Så - hvis sommerværet svikter og du får lyst på en kveld foran skjermen: Se denne!

6 kommentarer:

  1. Jeg har notert meg tittelen på filmen, og jeg tviler ikke på at det saktens kan bli ledige stunder til å se en god film.

    Klem

    SvarSlett
  2. Den skal jeg helt klart se! ;-)

    Klem fra Eirin

    SvarSlett
  3. ja den filmen er så koselig :) jeg har sett den flere ganger :) og hver gang lurer jeg på hvem det nå igjen var, muligens dårlig hukommelse!
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  4. hei!
    Jaaaa eg e kjempe ening! Hærle hærle film som eg allerede ha kosa meg m fleire gonga - og den ligg på lur og ropa brått ein gong til...
    Hærle å kikka innom deg!
    Må Definitely, not maybe, komma tilbake her på fleire visitta!
    - fann deg via anbefalinga hos Sagt m hjertet -

    Koooos deg

    SvarSlett
  5. Å så fint, den skal jeg titte etter. Ellers anbefaler jeg "No reservations" med Abigail Breslin og Catherine Zeta Jones pluss en mann jeg ikke husker navnet på. Den er også søt.

    SvarSlett
  6. Det tipset trengte jeg! Tusen takk:) det bli nok neste film jeg leier meg.

    SvarSlett