søndag 10. februar 2013

Hva slags solbriller er DET?


Nederst på ryggen av turjakken er det en kjekk lomme. Da jeg, etter lang tids latskap, endelig tok turjakken på meg igjen, kjente jeg at det lå noe i lommen.

Jeg følte langs konturene og skjønte at det var et par solbriller.
- I alle dager. Hva slags solbriller er det jeg har glemt her? tenkte jeg, og fiklet med glidelåsen der bakpå ryggen.

Lommen ble åpnet, og da jeg fikk se hvilke "solbriller" det var holdt jeg på å le meg ihjel.

Det var jo ikke solbriller.
Det var en gjenglemt banan!

Turniste skrumpet inn fra sine opprinnelige 200 gram til skarve 30 tørre gram. Den ser ut som en diger vaniljestang og har vært behørig vist fram både her og der.

Du kan tro jeg er takknemlig for at jakken er av tynn bomull og har hengt luftig. I en hightech jakke hengende i et skap tør jeg ikke tenke på hva som ville skjedd....

Så, dere skjønner: Det er fint at jeg har gått igang med å se gjennom ALLE tingene mine ;-)



PS: Følg min 2013-føljetong "Pludrehanne rydder og kaster"
 
 

1 kommentar:

  1. Hehe, den var jo lekker :)
    Hell i uhell da - at det var en banan - og ikke f.eks. en appelsin. Som blir grønn, og stinker...
    Ha en fin morsdag :)

    SvarSlett