tirsdag 14. august 2012

Sensommersniff


På vei hjem fra en spasertur i ettermiddagssola ble jeg stoppet av nabo Ingrid, som stod på terrassen og vinket til meg. Hun hadde noe hun ville gi meg.

Ut i hagen kom hun, med gode klemmer, trøstens ord - og ei hagesaks!

Se for noen flotte blomster jeg gikk hjem med - sarte peoner og orange liljer. Jeg vet ikke helt hva disse liljene heter - men det kan sikkert noen av dere hjelpe meg med? I alle fall passer de utrolig godt foran et av bildene som idErik har malt.

Ingrid lærte meg også et tips for å unngå at liljene lager umulige flekker på duken. Klipp bort støvbærerne før du setter dem i vase! (Det er virkelig sant at støvet har et standhaftig farge"pulver" - helt umulig å vaske vekk fra fingrene.)

Nå dufter det sensommer i stua, og jeg bare nyter det.
Gode naboer, altså. Det er en gave!



3 kommentarer:

  1. Klæm til deg Hanne - tror disse liljene heter Brannliljer . Godt tips ang. flekker fra blomstene du delte med oss.

    SvarSlett
  2. Godt tips. Sliter litt med lukta til noen liljer, de vil alltid bli forbundet med begravelse. Ser at du også liker husbildene til Gunn Vottestad, har et av dem sjøl. De rører ved noe i meg. Er i barndomshjemmet mitt nå, godt å være her.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar, HanneM. Hvis du tenker på bildet bak blomstene er det "en ekte Erik Veigård" - men Gunn Vottestad er en av hans/våre favoritter :-)

      Slett