tirsdag 9. januar 2018

Beste bokmerket


Hvis du starter nå og produserer én hobby-/husflidsting i måneden, vil du ha tolv hjemmelagde julegaver innen jul. Høres ikke det litt fint ut?

Jeg gjorde det ett år, og var strålende fornøyd. Det er veldig tilfredsstillende å kunne gi bort noe jeg har laget med mine egne hender. Mysteriet er hvorfor jeg ikke gjentar suksessen hvert eneste år... 

Uansett, tipset er gratis!

Jeg skal også tipse dere om fine, hjemmelagde gaver som jeg selv har fått. Sikkert også noe jeg lager selv. Sjekk etiketten "En gave i måneden". Her linker jeg også til eldre bloggposter med gaveidéer. Kanskje vi kan inspirere hverandre?


Dagens tips er et bokmerke som jeg fikk fra yngstedatter jula 2016. Det er bare så stilig! Hun har brukt et helfigurbilde av meg, som hun har laminert. Bildet er beskåret like over skoene mine. I stedet har hun limt fast overdimensjonerte sko som hun har laget av cernit. Det laminerte bildet er plassert i en slisse i skoene, slik at bokmerket kan stå uten støtte.

Så, her kan hele jeg ligge og huske hvor langt jeg var kommet i lesingen, mens skoene stikker utenfor. :-)

Vil du overraske noen med et sånt bokmerke er det lurt å planlegge i god tid og benytte fine fotomuligheter i året vi har foran oss. Det er nemlig ikke så altfor ofte man tar sånne helfigurbilder av én person uten forstyrrende elementer.

Googler du "bookmark with legs" finner du også en haug av andre muligheter, som ikke krever foto.

Lykke til!


2 kommentarer:

  1. Så stilig! Og veldig god idé det med å lage en gave hver måned. Så gjenstår det å se om man følger den gode ideen ;)

    SvarSlett
  2. Det var ein artig og praktisk ide :)

    SvarSlett