mandag 9. juni 2014

De beste ting i livet


I går fylte jeg 49 år. Det ble en slak og fin bursdag, med god tid til boklesing og kaffedrikking. Middagen hadde jeg selv bestemt - det ble hvit pizza med spekeskinke og ruccola.

18-åringen - husets konditor - vartet opp med himmelsk pavlova og noen karamellglaserte kjeks som fra nå er min nye småkakefavoritt (oppskrift i neste innlegg!).


I bursdagsgave fra jentene fikk jeg superfint smykke og øredobber. idErik beriket meg med teleskopfiskestang - hurra! Kan vi dra på tur snart?
Fra barnebarn Marie (1 1/2) i Oslo kom det en lydfil, der hun og mammaen synger duett til bestemor, "Lille Petter Edderkopp". Åh smelt!
Og svigerfar (87) hadde svingt stekepannen og kom med en boks "Nødproviant til MS Shanty" - hans perfekte brente mandler etter en (nesten) hemmelig oppskrift.
Facebook-veggen min tøt over med gratulasjoner og snille ord - det er mulig jeg er en enkel sjel, men jeg blir veldig glad av disse cyberhilsnene.

Pakker og sånt setter meg alltid i festhumør :-)
I dag har jeg startet på mitt uoffisielle, litt for lenge ignorerte prosjekt "I form før femti". Tar det pent i starten, såpass at jeg tillot meg å plukke blomster langs skogsveien der jeg la trimøkta. Det er mye fint i skogen nå!

Håper alle har ei snill og god pinsehelg!

2 kommentarer:

  1. Gratulere SÅ masse med overstått dag!
    Huff, eg har berre 3mnd på meg til eit slikt prosjekt.
    Hm... Sånn kan det gå ;-)

    Ha vakker 2.Pinsedag!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med gårdagen! Skjønner at du hadde en flott bursdag :)

    SvarSlett