onsdag 14. desember 2011

Pludrehannes lure baketips 1


Late mennesker som likevel gidder kan være riktig gode på rasjonaliseringstiltak. Jeg er en flittig baker, men liker ikke alt det andre husarbeidet. For meg er det derfor viktig å forårsake så lite vaskebehov som mulig.


Det har fått meg til å finne opp en renslig måte å bringe malte mandler fra mandelkverna til bakebollen på. Jeg fester rett og slett en plastpose til mandelkvernas åpning. Bruk en gummistrikk.


Vips - slutt på mandelstøv som fyker rundt i rommet.


8 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Jeg gjør også det! Latskap eller bare lurt??

    Tipper han/hun var ganske lat, som engang fant opp hjulet også. :P

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Sånn gjør jeg også - bare at jeg har en stor maskin som gjør jobben for meg :-)

    SvarSlett
  3. Utrolig genialt! Takker så meget!

    SvarSlett
  4. Jeg gjør det samme, men bruker mandelkverna som hører til kjøttkverna på min Eletrolux Assistent. Da er det gjort på 1-2-3 å male mandler til de 3-4 kranskakene jeg baker til hver jul.

    SvarSlett
  5. Sånn gjør jeg også, gjort i 27 år tenker jeg ;) Men bruker Kenwood mandelkverna, kan ikke leve (bake) uten den :)

    SvarSlett
  6. Nå får du kjøpt mandelmel (trenger mer veske bare) på helsekost... så er enklere måter å gjøre det på:) men takker for tipset:D

    SvarSlett