fredag 8. mars 2013

Kvinnekraft



Takk, alle sterke kvinner, som gikk løypa før meg, slik at jeg fikk vokse opp med valgmuligheter, råderett og friheter som ingen jentegenerasjon før meg.

Takk til foreningskvinnene som sørget for svangerskapsomsorg og spedbarnskontroller. Takk til 70-tallets rødstrømper som kjempet tross latterliggjøring, og moderne feminister som ikke er redde for å bli kalt nettopp feminister.

Og en særlig takk til mamma og ho mor, som lærte meg at elendighet kan bli litt mindre hvis vi også klarer å le av den. (Jeg har ikke helt klart for meg hvilken sammenheng bildet er tatt i, men det er tatt ved sommerfjøsen på Åsheim. Kanskje sitter mormoren min i vogna pga vonde knær, eller kanskje bare for å hvile seg litt, og så har noen tenkt at "dette må vi bilde av". Fint at det ble gjort!)

God helg, alle!

 Husk blogglotteri med trekning fredag 15. mars.



PS: Følg min 2013-føljetong "Pludrehanne rydder og kaster"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar