tirsdag 9. november 2010

Fra pludring til politikk

Siste innlegg 26. oktober! Å milde himmel - snakk om å la blogg og bloggvenner gå for lut og kaldt vann.
Forklaringen er at det har vært overmåte lange dager på jobb, og ovenikjøpet ble jeg plutselig aksjonist på mine halvgamle dager. Som du kan se av bildet (lånt fra Saltenposten) - en sint aksjonist.


Bygdas hjørnesteinsbedrift - Valnesfjord Helsesprortssenter - er under press. De har tapt et viktig anbud og risikerer å måtte si opp 30 av 120 ansatte. Ettersom Helse Nords avgjørelse var hel ubegripelig for oss utenforstående, gikk vi til aksjon. Først jeg (t.v.) og Nansy Schulzki, men vi skjønte snart at vi bare hadde åpnet en demning. Det rauset inn med medlemmer til facebook-gruppen vår, og i fakkeltoget i går kveld kom over 800 mennesker for å markere hva de mener om at pris går foran kvalitet i helse-Norge.

Nå forsøker jeg å senke skuldrene og håpe at saken er løftet dit den hører hjemme - til våre folkevalgte.

Skjønt, senke skuldre og senke skuldre. I dag har jeg fått i hus flere tusen eksemplarer av filmen vår, "Perler i Salten", så nå kan julehandelen starte. En litt omvendt julehandel i år, ettersom jeg håper å selge langt mer enn jeg kjøper :)

Og så lover jeg å blogge MYE mer de neste par månedene enn jeg har gjort i det siste!


6 kommentarer:

  1. Puuuh...

    Skal si du har hatt det travelt!

    Velkommen tilbake til oss i Blogglandia :))

    På tide du kom litt oppover på bloggrolleren min igjen - for nå har du "hengt og slengt" helt nederst en god stund, ja:)

    Klem fra Mimmi:)))

    SvarSlett
  2. STÅ PÅ FOR VALNESFJORD!
    Det er bra dere engasjerer dere! Jeg jobber selv innenfor rehabilitering og har hospitert på Valnesfjord, et senter som virkelig fortjener livets rett! Hvordan i all verden kan de sette Valnesfjord og Kurbadet opp mot hverandre med de lange ventelistene begge stedene har? Samfunnsøkonomi?? Nei! Ønsker dere lykke til og håper engasjementet kan få politikerne til å snu!

    SvarSlett
  3. Flinke!!! (og veldig fin, selv om hun ser litt streng ut :)

    SvarSlett
  4. Festlig, jeg så innslaget og tenkte; der er sikkert PludreHanne! Og så var du der ! Lykke til i kampen!

    SvarSlett
  5. Heisann Hanne. Det e bra du hiv dæ i blogginga igjen. Må bare innrømme at æ stadig e innom og "besøker" dæ her :) Liker mæ her inne ;)

    SvarSlett
  6. Det er alltid flott med engasjerte mennesker.

    Du er nok ikke den eneste som ikke klarer å holde samme tempo som mange andre med bloggingen, men av og til er det en nødvendighet å ta pause.

    Klem

    SvarSlett