onsdag 2. mars 2011

Museumsvandring hjemme



Liker du å gå på museum? Det gjør jeg. Ofte er den nære fortiden vel så morsom som den fjerne.
Og hvorfor kommer jeg trekkende med dette nå? Jo, ser du: Via bloggen Fies notiser har jeg oppdaget at det finnes et digitalt museum. Og dette glade budskap må jeg selvsagt spre.

DigitaltMuseum kan du søke i samlinger spredt over hele landet, gratis og uten tanke på åpningstider.
Kanskje er du på jakt etter noe helt spesielt, og søker målrettet. Eller kanskje vil du bare leke deg litt og søke på det som faller deg inn. Trykk "mote" i søkefeltet, og du får treff fra allslags stilepoker. Bildet jeg viser her: "Tidlig norsk motefotografi. Tre unge kvinnelige modeller viser mote fra 1960-tallet. "

Eller du kan søke på camping eller lesebok eller brudekjole eller jul eller i grunnen hva som helst.
God vandring!

6 kommentarer:

  1. takk for link. Så lurt.
    ha en flott dag

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipset! Dette skal jeg jammen meg studere nærmere!
    For ikke å snakke om kaka i innlegget under...nammm

    SvarSlett
  3. Du kunne ikke dy deg du heller, nei :-) Er det ikke herlig?

    Selv ble jeg fullstendig hekta, fikk trivelig hilsen fra gjengen bak Digitalt Museum etter Facebook-deling & i det hele tatt: Kjempeartig!

    Håper mange sprer dette videre sånn at prosjektet får hauger av midler for videre digitalisering.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så gøy da, det må sjekkes ut!

    SvarSlett
  5. Kjempe artig - må sjekkes!

    SvarSlett
  6. Jeg har endelig husket å sende stafetten din videre :-) Du finner den under posten "En slags intervju-stafett" Ha en fin søndag!

    SvarSlett