fredag 10. juli 2009

Sommerlektyre

Sommeren er lengst før man begynner på den, og det er lett å tro at ferieukene skal rekke til ALT.


Jeg har for eksempel bunkret en solid dose lesestoff, og innser at jeg heller ikke i år kommer gjennom bunken i løpet av ferien. Men jeg koser meg veldig.

Først leste jeg "Suvenir" av Therese Fowler. En lettlest, men meget gripende fortelling.

Nå holder jeg på med "Måkelatter" av islandske Kristin Marja Baldursdottir. Fornøyelig skildring av livet i en islandsk småby på 1950-tallet, og GODT språk.

Etter hvert (i ferien, eller senere) blir det "Tilbake til Riverton" av Kate Morton, Selma Lønning Aarøs "Venstre hånd over høyre skulder", "Der vi engang gikk" av Kjell Westö og to Per Petterson-historier i én bok - "Det er greit for meg" og "I kjølvannet".

Ai-ai. Mye å se fram til!


6 kommentarer:

  1. Selv om jeg er av de heldige som har litt lengre ferie enn de aller flste går delv en lærersommer fort, og det er sjelden alle planene man la i juni er gjennomført i august. Tida med små barn er fantastisk, men å lese bøker er et nedprioritert felt i hverdagen (bortsett fra massevis av barnebøker da selvfølgelig) så i ferien har jeg bestemt meg for å lese. Mange gode tips her, kanskje noen av bøkene blir med på ferie til Sverige nå på mandag. God sommer fra Granhauglia.

    SvarSlett
  2. Huff og huff, mange skrivefeil i kommentaren over. Fint at jeg fikk annonsert at jeg er lærer ;-).

    SvarSlett
  3. Ååå her var det mye spennende lektyre, men det ga meg et stikk av dårlig samvittighet, for jeg har ikke åpnet ei bok ennå i ferien jeg...
    Det ligger en Award å venter på deg i bloggen min! Ha en fortsatt fin og varm sommer! Klem...

    SvarSlett
  4. Her var det mange gode boktips, deilig å kune slappe av med en god bok.
    Ha ei riktig god helg Hanne.
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  5. Hei.Takk for bok tips.Jeg leser ikke så mange bøker bare av og til.Bruker og låne lydbøker på bibloteket som jeg koser meg med når jeg holder på med håndarbeid.Ha en riktig god SommerSøndag vidre.Bodil

    SvarSlett
  6. Så mange bøker, det er tydelig at du skal kose deg!

    Eg har nesten ikkje lest bøker siste åra, etter å ha lest MYKJE tidlegare. No vert det mest strikking... Og det er lettare å vere sosial, dvs. slik at det er akseptert av dei små sjefane i heimen, med strikketøy framfor ei bok. Men det skal nok bli lesing seinare, ja...

    SvarSlett