onsdag 3. februar 2016

Bygdas egen kofte


Dere som har fulgt meg en stund, vet at jeg er en skikkelig "Patriot-Paula". Det er Valnesfjord opp og i mente.

Derfor ble jeg veldig glad da flinke damer i vårt lokale hobby- og husflidslaug designet en egen Valnesfjord-kofte.

Jeg har tidligere fått den strikket til eldstejenta. Men så fikk jeg plutselig ånden over meg og bestemte meg for å strikke den selv til Marie barnebarn (3 år). Jeg var ikke så lite stolt da den var ferdig strikket og montert, utført aldeles uten hjelp. Jeg ville kanskje gjort noen småting annerledes, i ettertid vurdert, men alt i alt et resultat jeg sier meg fornøyd med. Og så er det jo fint å vite at det tusler ei lita jente rundt i hovedstaden med kofte fra Valnesfjord.


Jeg har strikket den i tilnærmet originalfarger, bortsett fra at jeg valgte Pt2 i stedet for Karisma, som den egentlig er designet i. Avhengig av fargevalget får plagget vidt forskjellig uttrykk. Genseren som min "gammel-frøken" strikket til meg er samme mønster. Det skulle man nesten ikke tro.

Nå har jeg så smått begynt å mote meg opp på å strikke kofte til meg selv.



12 kommentarer:

  1. Fantastisk flott er den, har sendt mail til håndverksbua i håp om å få kjøpt meg mønster. Du må gjerne dele denne på link party i bloggen min nu, så får du delt den fine kofta!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Det er viktig å få sendt litt bygdereklame inn i hovedstaden :)

    SvarSlett
  3. Den var nydeleg, og så fine fargar du har brukt :)

    SvarSlett
  4. Den var nydelig :) OG ja, det var nesten som to helt forskjellige plagg, utrolig hva farger gjør. Genseren var også kjempefin, men fargene i kofta traff hjerte mitt :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin kofte i farger til å bli glad av i en ellers ganske så fargeløs vinterdag! :)

    SvarSlett
  6. Herleg kofte i fine fargar!

    SvarSlett
  7. Veldig fin kofte og nydelige farger! Måtte følge linken din og se på den genseren også. Kjempefin og veldig kledelig til deg!
    God helg!

    SvarSlett
  8. Helt utrolig hvor forskjellig uttrykkene blir bare pga fargene. Det viser at man må ikke avskrive et mønster fordi man ikke liker fargene.

    SvarSlett
  9. Nydelige farger på vakker kofte. Gratulerer med et vakkert håntverk! God mandag fra Birte

    SvarSlett
  10. Flott jakke i gode farger. Denne frister strikkepinnen min :-)

    SvarSlett