fredag 5. februar 2010

Fredag er kjole- og kakedag



Noen har innført en morsom "regel" i kontorfellesskapet hvor jeg holder til:
Hver fredag stiller herrene med slips og damene i kjole eller skjørt.
Bare for å markere at snart er det helg - juhu!
(For mitt vedkommende ble det riktignok en kort kjole med dongeritights under - det er ti minusgrader og guffen vind, og jeg klarte ikke tanken på strømpebukselegger i dag.)

Og så har vi to-kaffe med vinlotteri og helst noe godt til kaffen.

Denne uka syntes jeg det var min tur til å ta med en søtbit. Valget falt på Hardangersnipper - håper de faller i smak. (Her finner du forresten oppskriften.)



For å lage denne kaken måtte raspedama i sving - det gjelder å utstyre seg slik at kjedelige oppgaver blir litt festligere. Jeg fikk den i morsdagsgave i fjor, og jeg tror den er kjøpt på Til Bords.

Jeg fikk også bruk for en flunkende ny kakeform med lokk og hank. Jeg har en tilsvarende, bare større, men nå hadde Jernia fått inn kjempesøte former i størrelsen 20x30 cm. Og det trengte jeg så absolutt! Herved er den innviet :-)



Ønsker alle sammen god helg!



18 kommentarer:

  1. Så koselig tradisjon dere har på jobb .. og to-kaffe er jo alltid kjekt .. :o)

    Kos deg!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Nei nå fikk jeg lyst på kake :) spørs om det blir baking på meg i helga ;)

    SvarSlett
  3. Utrolig stilig raspedame :D Det er så koselig å ha slike helgemarkeringer :) på jobben min spiser vi noe sætt til kaffen hver fredag. Kjempe koselig og viktig for arbeidsmiljøet :) Vi går alle kledd i hvite uniformer så vi er nok ikke så staselig som deg og de andre på jobben din da. Kanskje jeg skal prøve å innføre kjole sykepleieuniformer for damene igjen, spørs om det blir nedstemt gitt, men er lov å prøve seg ;) ønsker deg en fortreffelig helg :)

    SvarSlett
  4. For en fantastisk flott regel dere har på kontoret!!!! Jeg applauderer høylytt her jeg sitter!!!! (Men kjoler bør man ha nesten hver dag, da. Synes jeg. Tji hi)

    SvarSlett
  5. God helg til deg også! Høres ut som en fin fredagstradisjon dere har - ingen casual Friday der, nei ;o))

    SvarSlett
  6. Kjempelur tradisjon, kanskje man skal begynne med det? Det blir altfor lite kjole-bruking til hverdags egentlig!

    SvarSlett
  7. To kaffen er tradisjon hos oss og. Kake har vi alt for ofte som du kan lese ut fra bloggen min hver mnd. Men ingen fast... Vel vaffel mer eller mindre hver fredag når jeg tenker meg om :)
    Er vel en uskrevet regel om sjørt eller kjole for damene og slips for mennene hver fredag og. Som kanskjer 25 % følger.. Er litt gøy da. Hehe og jeg må innrømme at denne dama bruker ullstrømpe bukse under kjolen eller sjørtet. Tykk sådan :p
    Den kaka skal jeg prøve .. Kakemons som jeg er :p

    SvarSlett
  8. Så flott at dere gjør noe spesielt ut av fredagen. Det betyr veldig mye for arbeidsmiljøet.

    Kaken var en stor fristelse!!!

    Håper du får en avslappende helg.

    Astrid

    SvarSlett
  9. ...og kaka var gooood :D

    takk for oppskrift ;)

    SvarSlett
  10. Takk for oppskriften!
    Jeg har to lignendes raspedamer som du men i annen farge, en liten og en stor. Jeg syns de er så artig og fine at de får stå fremme på kjøkkenet.

    Ønsker deg en rikig fin helg!

    Pernilla

    SvarSlett
  11. Så koselig det hørest ut til at de har det på jobben, og kaka ser god ut nam nam!! God helg:)

    SvarSlett
  12. Det hadde vært koselig å innført på min jobb! Litt lei alle olabuksene...

    SvarSlett
  13. Koselig tradisjon dokker har - kanskje det var en ide på å ta med seg på flere arbeidsplasser.
    GOD HELG TIL DÆ.

    SvarSlett
  14. Fin tradisjon. Synes det er hyggelig at man gjør litt ekstra stas på helgen. Stilig rasp!

    Ønsker deg og dine en flott helg!

    SvarSlett
  15. For en herlig tradisjon!!Kaken så kjempegod ut,og jeg falt helt for den raspe-dama du hadde...God helg!!!

    SvarSlett
  16. Den raspedama var stilig. Og det å ha slike tradisjoner på fredager høres veldig koselig ut. Tror vi må finne på noe slikt på jobb vi også. Vi trenger det for tiden, noe som muntrer oss opp.

    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  17. Det er artig dama, har gitt 'a bort og hu har det bra på benken der ,-) Takk for oppskrift på kake, denne tror jeg vil bli fin glutenfri iom at det er både hvitemjøl og potetmjøl i kaka. Semper, fin har litt potetmjøl"følelse" i seg så jeg skal prøve å bytte ut hele mengden mjøl men Semper,fin. Ha ei fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  18. Artig måte å møte fredagen på, kunne ønske flere arbeidsplasser hadde det slik =)

    Ønsker deg en fin ny ukestart ♥
    Klem fra meg.

    SvarSlett