fredag 12. februar 2010

Hjerterdame


Ikke gå til legen uten rød kjole!
Ved å bære rød kjole signaliserer du nemlig at du ønsker at legen skal snakke med deg om din hjertehelse og risikoen for å bli rammet av hjerte- og karsykdom.

Rød kjole behøver ikke være et plagg. Aller best er det om du kjøper den vesle jakkenålen formet som en fjong, rød kjole. I tillegg til å sende en kodet melding til fastlegen vil dette kjolekjøpet gi 50 kroner ekstra til norsk forskning på kvinners hjertehelse. (Og om noen kommer over så forseggjorte kjolenåler som den på bildet, vil jeg gjerne ha beskjed!)
Visste du at langt flere kvinner dør av hjerte- og karsykdommer enn av kreft?

Gjør det du kan for å holde hjertet friskt!


  • La deg sjekke regelmessig hos legen.

  • Vær i aktivitet - litt hver dag.

  • Stump røyken.

  • Spis hjertevennlig.

Les mer på nettsiden GoRed. Her kan du lære å gjenkjenne et hjerteinfarkt i anmarsj. Du får også ti gode råd for å bli sint og fet. :-)


(Bildet har jeg lånt her.)

4 kommentarer:

  1. Kjolen er kjempeflott den, og prisen er jo utrolig lav. Vet ikke helt om jeg ville hengt den på meg, men det er en annen sak.

    Jeg går regelmessig til legen, og sjekkes nøye på grunn av kreft for en del år siden. Føler meg i trygge hender og setter pris på hver dag jeg får være frisk.

    Astrid

    SvarSlett
  2. Skulle helt klart vært flinkere til å ta vare på meg selv .. det vet jeg *sukk*

    Takk for påminnelse!!

    Ha ei kjempefin helg - klem!

    PS .. stilige øredobber du har kjøpt da .. :o)

    SvarSlett
  3. En nyttig påminnelse. Virkelig noe å tanke på for oss kvinner også. Lett å tro det bare gjelder menn i 50+ årene.

    SvarSlett
  4. Å, dette er noe jeg er blitt veldig opptatt av i det siste. Og jeg har absolutt blitt mer nøye med hjertevennlige matsorter og omega 3. Synes deet er skummelt at det er gjort så lite forskning på hjerte og karsykdommer på kvinner. her er det mye igjen å gjøre! Flott innlegg, Hanne.

    Og den brosjen skulle jeg gjerne hatt:-)

    SvarSlett