onsdag 23. februar 2011

Min smale kosekaffe

Søte, gode kaffedrikker er rene kaloribombene, og ikke noe jeg kan drikke til daglig.
Nå bor jeg jo heller ikke på et sted der det tilbys mye gåbortkaffe, så jeg har  komponert min egen lette kaffedrikk.

Til et romslig krus trenger du
2 ts Nescafé espresso
ca. 1 1/2 dl kokende vann
1-1/2 dl varm melk - jeg bruker ekstra lett melk
Søtstoff etter ønske; jeg bruker 4-5 suketter
Litt cappuccinodryss eller kanel, om du vil

Selv mens jeg gikk på Grete Roede var dette en grei kaffedrikk, ettersom jeg kunne bruke av "melkerasjonen".
I mitt snopstopp-prosjekt er dette også et hyggelig og godt alternativ hvis jeg fyser på noe søtt.

Hver gang jeg piler gjennom lokalet for å få satt fra meg den veldig fine, men akk så varme Green Gate-koppen, tenker jeg: Skulle ønske noen kunne finne opp kopp med hank :)


6 kommentarer:

  1. Hørtes veldig godt ut! Jeg er så "lat" at jeg kjøper Nescafe sine Favourites pakker som inneholder 8 poser med cappuccino, Latte, Chocolat og Vanilla. De smaker faktisk veldig veldig godt, men som du sier er ikke dette hverdagskost pga kaloriene. Jeg har samme Green Gate koppen som deg, og har planer om å strikke en liten "bukse" til dem, så vi slipper å brenne fingrene. Oppskrift finner du på Drops.com.
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Den tar jeg med meg og prøver ut.Har vært på jakt etter en letter variant :)Ellers er jeg full av beundring over at du klarer å stå en av i ditt 365 dagers snopstopp, må innrømme at det har ikke jeg klart!!:(

    SvarSlett
  3. Heia!
    Så fristende saker! Jeg så også "another year" men syns den var akkurat passe lang, jeg. For jeg hadde med meg de to fjortenåringene mine og det var vel mer mammatid enn guttefilm....
    Egofilm, egostrikk, stort sett - må jo være rom for mor også...
    Ha en fin "vinterferie" du også, og kos deg videre!
    Finner jeg utav det, legger jeg meg til som følger!

    SvarSlett
  4. deilig..... MMMmmnnnnn
    oog så søtt GG krus...

    SvarSlett
  5. Spennande! Eg er nok ingen kaffidrikkar, her går det i te. ;) Nydeleg krus.

    SvarSlett
  6. Spanande oppskrift som freistar å prøve - eg var nemleg så uheldig at eg kika på kaloritabellen til dei flotte 'Kafèkaffiane'...

    SvarSlett