lørdag 14. februar 2015

"Kluten er i privat eie"


Jeg kjøpte tre nøster lyseblått bomullsgarn på Nille. (Husker ikke hva det heter.) Det viste seg å være garn med forviklinger, snurp og knuter... Gjennom noen tv-kvelder er garnet blitt til tre kluter, som på grunn av sine skjønnhetsfeil havner i min egen kjøkkenskuff. Ja, de kommer godt med, altså, men det er ergerlig med feil i garnet.

Jeg får bare minne meg selv om at når jeg først skal bruke timer på å lage noe med egne hender - selv noe så hverdagslig som kopptuer -  bør jeg velge kvalitetsmaterialer.

Hva er ditt beste kopptue-garn?

PS: Husker du forresten historien om gerilja-hjertet?

7 kommentarer:

  1. Ja, eg har erfart noko liknande sjølv...
    Mitt favorittgarn til klutar er Petunia.

    SvarSlett
  2. Jeg er fornøyd med flere garn i ulike tykkelser feks Paris, Mamdarin naturell, Mandarin Medi, Mor Aase, Tuva og hvis jeg bruker ekstra tynt garn Mandarin Petit.

    SvarSlett
  3. Mitt favorittgarn til kluter er så absolutt Petunia ..
    Er så irriterende med knuter og krøll på tråden ...

    SvarSlett
  4. Absolutt viktig med godt garn om det så er til ein kjøkkenklut.

    Men såg no fine ut på bilde.

    God helg!

    SvarSlett
  5. Æsj! Så ergerlig! Når garnet er billig, må man kanskje kunne regne med en knute eller noe sånt. Men alt med måte, da... Mitt favorittgarn til kluter er Tuva (fra Europris).

    SvarSlett
  6. Irriterende med masse knuter i garnet.
    Det eneste positive er at du får oppfylt lageret av kluter i skuffen.
    Flott farge på klutene.
    Jeg elsker hjemmelagde kluter.
    De er uten tvil de beste. :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  7. Mor Aase bomull, Søstrene Grene sitt og Mandarin Naturell. Opplevde med Nille sitt at det deler seg og blir rart.

    SvarSlett