mandag 2. februar 2015

Akkurat. Nettopp.


Jordbærpære. Dragegfrukt. Pitahaya. Kjært barn og så videre.

Denne eksotiske artigheten fanget idEriks oppmerksomhet i fruktdisken i dag. Ifølge beskrivelsen har den mer enn utseendet med seg: Den inneholder vitamin A, B og C og kalsium, er proppfull av antioksidanter og har nesten ingen kalorier.

Så da var den verdt et forsøk.

Vi spiste den med skje direkte fra skallet. I konstistens minner den om en godt moden kiwi. Smaksmessig... har jeg nesten intet å rapportere. Den smakte omtrent ingenting.

Men ifølge frukt.no skal den ha "en søt og frisk smak som kan minne om en blanding av jordbær og pære". Så kanskje vårt eksemplar ikke var modnet på naturlig vis?



4 kommentarer:

  1. Jeg har også funnet ut at den der ikke smaker noe spesielt - det finnes mange bedre frukter å spise. Jeg synes appelsinene er så gode akkurat nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Appelsinene er helt nydelige. Særlig har jeg lagt min elsk på Rema sine såkalte 100 % appelsin. Jeg må nesten rasjonere dem... Knallgode!

      Slett
  2. Den frukten minner meg om dette diktet fra Jan Erik Vold:
    "Ingenting
    er ingenting,
    ingenting
    er ingenting"

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi. Det har jeg aldri hørt før :-)

      Slett