tirsdag 24. mai 2011

Ett år til med bikini. Bare ett år??


Milde himmel. Jeg er glad jeg er norsk. Tror jeg.

Jeg håper i hvert fall norske kvinner gir seg selv litt mer slingringsmonn for å utfolde seg med den kroppen vi har, enn det jeg nettopp leste i "Alt for damene" på Klikk.
2.000 britiske kvinner har deltatt i en undersøkelse for å slå fast når man er for gammel til å ikle seg ditt og datt. To uker før min 46-årsdag må jeg bare innse at toget er gått for... skal vi se: Det meste.

Her er alderen du bør stoppe å bruke...
Tubetopp: 33 år
Skinnbukser: 34 år
Miniskjørt: 35 år
Piercing i navlen: 35 år
Gjennomsiktig bluse: 40 år
Joggesko: 44 år
Trang singlet: 44 år
Tights: 45 år
Ugg boots: 45 år
Bikini: 47 år
Lårhøye støvletter: 47 år
Stiletthæler: 51 år
Hestehale: 51 år
Langt hår: 53 år
Badedrakt: 61 år

Skinnbukser, ugg boots og lårhøye støvletter kan jeg uten problemer la ligge - slik jeg alltid har gjort.
Hestehale og langt hår klarer jeg aldri å spare til uansett. Joggesko skal jeg begynne å bruke - i morgon, i morgon.


Nei, jenter. La oss frimodig sprade i bikini eller hva vi nå velger. La valker være valker og appelsinhud være appelsinhud. Og så feirer vi heller at vi faktisk fikk lov til å nå 35, 37, 44, 51, 61 eller andre uhyrlige aldere, og at vi kanskje var så heldige at noen barnefødsler fikk prege kroppene våre.

PS: Hvis valkene truer med å ødelegge kjolegleden kan vi alltids gjøre som Dorthe Skappel - ty til bittelitt juks. Hurra for henne som gir "hold inn-hold ut" et ansikt :)


14 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. sier listen noe om alt man skal Begynne med når man når disse gitte aldrene? Den er sikkert mye morsommere!

    SvarSlett
  3. Noe av det på listen har jeg aldri brukt og resten bruker jeg når jeg vil (hi-hi )

    SvarSlett
  4. Har nettopp fylt 53...mulig håret er for langt...:)))
    Lurer på hva man skal ta på seg om man ønsker et bad etter fylte 61?

    Klem Turid;)

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg; bare å stå på og bruke det vi vil og kan og må..(det gjør vi vel uansett eller?)

    SvarSlett
  6. Ja, er det ikke mye rart de bryr seg med...
    Bra at du tok tak i linken! Syntes den var så artig...man kan vist bare ta på seg burka..eller beder bli nudist. : )
    Ha en fin våruke! Klem : )

    SvarSlett
  7. Hmmm..hvis man fikk bruke joggeskoene litt lengre kunne man kanskje bruke noe av det andre litt lengre også? Med god samvittighet mener jeg... Jeg mener forresten ogå at jeg tåler trang singlett bedre enn mange av dagens fjortiser;-) Lykke til med frimodigheten! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  8. Hvis jeg skulle legge vekt på slike ting, så er samtlige tog gått for meg. Hvis man til og med skal slutte med badedrakt, skulle jeg likt å vite hva man skal iføre seg under bading.

    Jeg kler meg i det jeg liker og i de fargene jeg liker. Blåser rett og slett i alle slags idiotiske "regler".

    Klem

    SvarSlett
  9. Takk, Hanne for tankevekkende kommentarer.
    Klem fra Eva F.H

    SvarSlett
  10. Artig innlegg!

    Spesielt med tanke på at om man beveger seg ute på byen i hvilken som helst engelsk by, så ser man kvinner i alle aldre i de trangeste og kortestete skjørt og kjoler :-)

    SvarSlett
  11. Ha ha! For et herlig innlegg!!! For noen herlige bilder!!! Jeg er så enig, så enig med deg. Nå har jeg pakket bort bikini for noen år siden, og jeg går for badedrakt i femtitallstil. Fordi jeg ikke trives lenger i bikini, og fordi jeg synes badedrakt er kult! Uggs og skinnbukser trives jeg heller ikke. Så nei takk. Langt hår kommer jeg alltid til å ha. Bår jeg blir seksti skal jeg ha bustete hulder/hekse hår!!!

    SvarSlett
  12. hjelpe og trøste!! For et tankevekkende innlegg! Knallbra!!

    SvarSlett
  13. Så bra inlägg så jag skulle kunna sätta upp det på mitt kylskåp varje dag med bild och text.
    Ska bli 45 år i år och funderar på att om jag inte skulle ta på min genomskinlig skjorta med snygg BH under, jag aldrig haft genomskinlig skjorta tidigare i mitt liv så det borde väl vara på tiden att testa hur det känns.

    Visst är det så att vi fyrtio femåriga kvinnor mår som bäst i våra kvinnliga kroppar just på grund av den åldern?

    enkla nettan sverige

    SvarSlett
  14. Hi, this weekend is pleasant in support of me, as this moment i
    am reading this fantastic informative piece of writing here at my residence.
    Feel free to visit my web blog :: colonias

    SvarSlett