onsdag 27. februar 2013

Rydding som (nesten) gjør seg selv

Jeg har snappet opp et ryddetips som sies å stamme fra Oprah Winfrey.  Her forleden hadde jeg tynnet såpass i klesskapet at det var mulig å kile hånden inn der. Da benyttet jeg anledningen til  å følge dette geniale tipset:

Snu alle kleshengerne ut/inn!


Etter hvert som klær er ute av skapet og blir brukt (ikke bare prøvd på!) kan de henges rett vei når de kommer tilbake fra vask og stryk.

Etter ett år har vi vært gjennom alle sesongene.
Plagg som fortsatt henger på snudd henger etter så lang tid er det neppe særlig grunn til å beholde.
Da har vi vært gjennom alle stadier av solbrun, vintergusten, kvapsete og sprek... Alt dette som gjør at vi beholder plagg i påvente av at kroppen skal tilpasse seg det som henger i skapet. (Men så gör den inte det...)

Dette er så og si rydding som gjør seg selv mens dagene går.

Har du andre listige knep for å overmanne min indre hamster?

Husk blogglotteri med trekning fredag 15. mars.



PS: Følg min 2013-føljetong "Pludrehanne rydder og kaster"

3 kommentarer:

  1. Dette var genialt :) Slik skal eg gjøre ved neste "ryddetokt" i skapet. Eg har 2 gode tips: De klær som du "bare ikke kan" kaste/gibort kan du legge i en type "ikea oppbevaring", ved neste rydd føles det kanskje greit å gi dette videre, det er jo allerede ute av "sirkulasjon"....
    På jobben selger vi ståltråd-kleshengere, disse tar MYE mindre plass i skapet...... Ha ein super dag :) Hanne-Kristine

    SvarSlett
  2. Hei Hanne! Denne var ny for meg, men veldig lurt. Dette skal jeg virkelig prøve. For en god ide. Nei, jeg har ingen gode ideer, jeg er en stor hamstrer selv, kjekt å ha type. Kan jo få brukt for det. Så nå skal jeg lære av deg. Må bli flinkere til å kaste, gi bort.

    SvarSlett
  3. Lurt !! har stadig vekk ryddeprosjekt og nå står klær for tur. Har grovsotert og laget masse filler til båtene, men dette tipset kan hjelpe på finsorteringen som er den vanskeligste. AnneKa

    SvarSlett