søndag 5. februar 2012

Kom deg ut!


Søndag 5. februar er den store Kom deg ut-dagen, som markeres av turistforeninger over hele landet. Vi i pludrehanneheimen har ikke deltatt på noen fellesarrangementer, men har hatt flotte turer ut i vinterkulden både lørdag og søndag.
10-15 blå og stive grader fordrer aktivitet, men i går kunne jeg kjenne at solen varmet, og sannelig ble det ikke litt bålkos også.


Vi har et stort vann her i bygda - Kosmovatnet - som brukes til bading, båtliv, kiting og annen vannsport sommerstid. I vintre som denne, med mye frost og lite snø, er forholdene uovertrufne for både skøyting og fartsfylt bil-lek (!)

Friskusen på bildet er eldstedatter Pia. Pga feighet (?) blir det verken skøyting eller sladding på meg, men jeg liker godt å være med når resten av flokken går på skøyter. Hva tror dere, forresten - kan man debutere på skøyter i en alder av 46? Jeg har aldri gått på skøyter, men det ser jo morsomt ut, da...

Går du på skøyter?



PS: Om du fryser i vinterkulden, skaff deg en helsetrøye av ull!

1 kommentar:

  1. Klart du kan! Jeg begynte på tirsdag, og lørdag på nevnte vann. Litt feig, og uten å dette overende, men likevel. Og kan jeg, så kan i alle fall du.

    SvarSlett