mandag 6. februar 2012

Gjenkjennelse på solsidan


Jeg liker å se tv-serier på dvd. Det er perfekt de kveldene jeg har lyst til å "se ett eller annet", men fjernsynstilbudet er tragisk og en hel film blir for lang. Da passer det perfekt med en episode (som gjerne blir til to eller tre, og tidsmessig kunne jeg like godt sett en helt film, meeen.)
Akkurat nå koser idErik og jeg oss med den svenske "Solsidan", som visstnok har vært sendt på TV2 på lørdagskvelder, men det har gått meg hus forbi.

Solsidan handler om parene Alex og Anna samt Fredde og Mickan i Saltsjöbaden i Stockholm.


Anna och Alex har nettopp fått sin førstefødte, datteren Wilma. Anna har fullt opp med å prøve å passe inn i barselgruppen, med alle dens uskrevne regler. Fredde og Mickan jobber hardt med fasaden som Solsidans rikeste og lykkeligste par, og selveste naboen fra helvete - Ove Sundberg - dukker opp overalt, til enhver tid beredt til å snylte på andre.

Det er statusjag, anstrengte forhold til foreldre/svigerforeldre, besværlige barndomskamerater, krangel om fordeling av husarbeid, sjalusi og mistenksomhet, forfengelighet og angst for å gå ut på dato. Komisk på overflaten, men ofte med et visst dyp, og utvilsomt til å kjenne seg igjen i.

Denne serien humrer jeg godt av.
Har du noen serietips?


2 kommentarer:

  1. Takk for tipset, den høres kjekk ut! Ha en fin uke hos deg!

    SvarSlett
  2. Denne serien ligger i filmkisten min og venter på å bli sett :D har bare så mange serier å se ferdig først... hehe!

    SvarSlett