mandag 2. mars 2009

Hermegåsa kommer 1


Da vi var små kalte vi hverandre "hermsjit" hvis vi ble irritert over at noen bare hermet, i stedet for å finne på noe selv.

Her på nettet føler jeg meg som en skikkelig hermsjit/hermegås, for jeg faller stadig pladask for andres verker og skynder meg å lage likedan.

Denne gangen har jeg hermet etter Monais blogg.
Jeg har strikket et Karius-skjerf i Big Fabel på pinne nr 4, som jeg ble KJEMPEfornøyd med.
Karius-skjerfet er opprinnelig designet av en dame som kaller seg Karius inne på Hobbyboden, og ble raskt en farsott.
Man starter med 6 masker, strikker glattstrikk hele tiden, øker på hver 4. pinne. Når skjerfet har fått passe bredde (ca. 50-60 masker på pinnen) feller du på samme måte som du økte, til du sitter igjen med 6 masker på pinnen. Fell av.
Det gikk med halvannet nøste Big Fabel til mitt skjerf.
Skjerfet har en tendens til å krølle seg, så det bør blokkes i et døgns tid før bruk.

Til alle dere som blir hermet etter: Håper dere tar det som en kompliment, for det er nettopp det det er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar