onsdag 2. september 2015

En liten håndduk


For noen år siden hadde jeg kalendervenn. En dame et helt annet sted i landet som jeg kun kjente gjennom et hobbyforum på nett. Jeg sendte 24 små gaver til henne, og vice versa. Torunn hadde lagt mye omtanke i gavene, og kalenderen satte virkelig en spiss på førjulsukene. Sååå kjekt å være voksen med adventskalender! (kanskje noen vil bytte med meg i år?)

En av dagene lå det et stort nøste Järbo bomullsgarn i pakken. Dette har langt om lenge blitt omsatt til noe hyggelig og nyttig: En liten håndduk som min søster fikk i bursdagsgave. Jeg strikket rutemønster med fem rett, fem vrang på pinne nr. 3,5. Og til slutt en hvit heklekant og hempe til pynt.

Jeg tenkte den kunne passe på den koselige hytta hennes.




2 kommentarer:

  1. Takk for tips om mønster og garn til handduk.
    Denne var lekker !

    SvarSlett
  2. Adventskalender er så gøy!
    Vi er en gjeng som bytter hvert år. Vi får utdelt hemmelig venn i januar og så har vi hele året på oss å lage.

    SvarSlett