mandag 27. desember 2010

Budskap med sting


Eller skulle jeg si sting med budskap?
Til bursdagen min i juni fikk jeg materialsett til mitt første geriljabroderi.
Første juledag fikk jeg endelig tid og piff til å sette tråd i nålen og gå i gang.
Når jeg tenker meg om: Jeg får alltid lyst til å strikke, brodere og produsere noe straks julegavene er åpnet og den virkelige julefreden senker seg.

Det føltes nesten som helligbrøde å brodere nettopp dette budskapet på nettopp denne dagen, men følg med. Dette er nemlig bare å anse som oppvarmingsøvelse for et atskillig mer julete broderiprosjekt som ble kjøpt på salg i januar 2010...

Jeg gjorde en liten tilpasning, og erstattet ordet dritt med drit.Det klinger bedre på min dialekt.
I dag ble geriljabroderiet dampet og satt i ramme.

Nå lurer jeg på hvor det skal henge.
Og jeg kjenner at jeg - velvoksne kjerringa - gruer litt til at mamma skal se det...

Fortsatt gledelig jul, alle sammen! Hvis det fortsatt er noen "alle" å snakke til etter omseggripende vanskjøtsel av bloggen de siste månedene.



6 kommentarer:

  1. hoho! Jeg har boka Subversive crosstitch, og synes den er råfestlig. Mamma derimot kunne spare seg :)

    SvarSlett
  2. He he..tror også jeg hadde gruet meg litt til mammas reaksjon på dette. Budskapet i seg selv sier jo alt;-)

    SvarSlett
  3. He he litt morsomt er det jo- her i huset fikk døtrene mine broderi , som æ har gitt til demmes tante for 20år sia tilbake i julegave nå. Bla. oppskrift på pepperkaker.....

    SvarSlett
  4. Fabelaktig uprektig! & helt sikkert sirlig velgjort :-)

    SvarSlett
  5. Dette er den beste kommentar for julen 2010. Jeg skal straks kopiere driten og få det på veggen!
    Likevel; fortsatt god jul!

    SvarSlett
  6. God jul til dere. Og hurra for pludring! (kanskje til og med i omvendt rekkefølge)

    SvarSlett