tirsdag 30. november 2010

Herlige advent


Søndag gjennomførte vi vår private lille julegrantenning i hagen. Inne ble det juleduft fra røkelsesbrenneren og koselig stemning med adventsstjerne og tenning av det første lilla lyset. En lilla azalea var innkjøpt for anledningen, og husfreden fikk to flunkende nye lilla hjerter.

I morgen er det sannelig 1. desember. Da tenker jeg både 15- og 16-åringen spretter ekstra greit opp fra sengene sine.

Tradisjonen tro skal selvsagt Nissehuset - vår gamle, hjemmelagde kalender - være på plass. Og en kurv med innpakket førjulskos i form av 48 små adventgaver.

Advent er et konsept jeg forstår meg på!



10 kommentarer:

  1. Jeg ønsker deg ei flott adventstid Hanne!
    Adventsklem : )

    SvarSlett
  2. Å, for en koselig adventskalender. Den var virkelig nostalgisk.
    Ja, jenta på 13 ville ikke ha kalender i år. For hun var blitt for stor *nemlig* Men mamma nekta, og jenta hadde ca like store protester som jeg hadde til å strikke julekuler, hehe

    SvarSlett
  3. Adventstiden er koselig, og det er mange måter å gjøre det på har jeg forstått. Ihvertfall mange gode ideèr her inne.
    Nyt denne tiden, det går fort mot jul no.

    Klemmer fra Ann<3

    SvarSlett
  4. Det er en koselig tid vi er inne i. Vakre farger og levende lys er fantastisk i denne mørketiden.

    Kos deg hver eneste dag.

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg er såååå forelsket i Nissehuset! En dag skal jeg klare å skaffe meg noe lignende, men det blir vel neppe like gjennomført hjemmelaget:)

    SvarSlett
  6. Så flott og koselig adventpynt du har laget!
    Jeg ønsker deg ei flott førjulstid:D

    SvarSlett
  7. Advent er et konsept jeg også liker og skjønner meningen med. Lurte litt på det med de 48 pakkene... er de til deg og IdErik? Ellers har jeg også ei lita som er mye lettere å få opp av sengen nå. Og heldige meg har pakkekalender som hun har laget til meg. Sååååå heldig:-) Klem

    SvarSlett
  8. Så fint at du er med på Give awayen, Hanne:-)

    SvarSlett
  9. Adventstiden er flott, med forberedelser mot jul. Nå er julen her og jeg vil ønske deg en riktig god og fredlig jul..Juleklem fra sørlandet

    SvarSlett
  10. Heisann:)

    Kom "bare" innom fordi jeg er følger av bloggen din - og da vil jeg jo...

    Ønske deg og dine en GOD JUL OG ETT GODT NYTT ÅR - og håper du får den jula du har ønsket deg - og at det nye året bringer mye glede:)

    Juleklem fra Mimmi:)))

    SvarSlett