tirsdag 23. november 2010

Hittil ukjente fakta - i fall det skulle ha interesse


Fra bloggen "Mitt krypinn" har jeg fått en utmerkelse: "Beautiful Blogger". Tenk så hyggelig!

Med utmerkelsen følger en utfordring. Jeg skal dele 7 hittil ukjente faktaopplysninger om meg selv.

Hmmm. Gruble-gruble.

1: Mine søsken ertet meg i oppveksten for utstående ører og store knær.
2: Jeg får panikk av å tygge hele rips eller hele rosenkål (men jeg liker smaken).
3: Jeg har stjålet én gang i hele mitt liv - da jeg som femåring rappet noen flettede ullsnorer fra en venninne som hadde lært å flette før meg. Jeg fikk levert snorene tilbake før tyveriet ble oppdaget, og kommer ALDRI til å stjele igjen.
4: Jeg var så sjalu på min søsters lakserosa silkenattkjole at jeg beit hull i den. (Vi snakker ca. 1972, og hun hadde arvet den fra en eldre jente som vi beundret veldig.)
5: Når jeg leser aviser og blader begynner jeg som regel bakerst.
6: Når jeg får fisk tør jeg ikke å ta den av kroken selv - jeg må rope på idEeeeerik...
7: Jeg spiser ALDRI ribbe før julaften, og har pint meg gjennom flere julebord med kun poteter og såsisser (som jeg egentlig ikke liker)

Nå skal jeg også sende awarden videre til noen andre bloggere (strengt tatt sju, men...), og da velger jeg mine døtre Pia og Julie og niesene Helle og Caroline.

4 kommentarer:

  1. Hei Hanne! Takk for hyggelig hilsen. Jo, jeg filter på frihånd. Det går ann å bruke f. eks isopor- hjerter som mal, men det blir ikke like fint, syns jeg.
    Ønsker deg en god natt og en fin onsdag.

    SvarSlett
  2. Jeg tar heller ikke av fisken på kroken. Uff, nei. Prøver å unngå å spise ribbe før julaften, men er ikke like streng som deg:-) Såsisser, du:-) De utstående ørene må du i såfall ha vokst av deg!!!klem

    SvarSlett
  3. Morsomt å lese. Kan henge meg på flere... I disse snart, adventstider..må jeg si jeg like nr 7:)
    Turid:)

    SvarSlett
  4. Gid av mej, æ e jo så åpen å kanskje i overkant ærlig heile tia, æ veit ikke om æ finn 7 ting som ingen andre veit om mæ. Men æ ska prøv!:P Takk for tidsfordriv, nu rundt Thanksgiving må æ ofte sett pent i ro på en stol førr ikke å rot/skitne til alt Trudy har gnikket og pusset til fest:)

    SvarSlett