søndag 19. april 2009

Nytt syn på livet


Om noen timer skal jeg være bøssebærer i den store Røde Fjær-aksjonen. Pengene skal gå til utvidelse av Hurdalsenteret, som hjelper blinde og svaksynte.

Målet er å samle inn 50 millioner kroner. Ja, ikke på min rode alene - men mange lette fjær gir solide mursteiner å bygge av.

I 1977 gikk inntektene fra Lions' Røde Fjær-aksjon til Valnesfjord Helsesportsenter.
Senteret må betraktes som hjørnesteinsbdrift i min egen hjembygd, og har hjulpet mange funksjonshemmede til mestring og bedre livskvalitet.

Jeg gleder meg til en meningsfull søndagstur i nabolaget!


5 kommentarer:

  1. Lykke til! Håper dere blir godt mottatt der dere ringer på.

    SvarSlett
  2. Har hatt besøk av bøssebærere, flott med slike innsamlinger. Har lagt ut info på bloggen min, fint med litt reklame for slike gode prosjekter.
    Lykke til med innsamlingen, håper du blir tatt godt imot. :)

    SvarSlett
  3. Lykke til på runden din! Her har det ikke vært noen på døra, enda vi ventet på dem...Mye nytt og fint å se hos deg siden sist! Ha en fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  4. Så flink du er Hanne! Det er så flott at det finnes sånne JA personer som deg!
    Har ikke vært inne og lest blogger på en stund, men ser at det blir kjempefin ny sofa borte over Brattåsen.. og har du virkelig funnet Rødsildre?(æ kalla det bærre Bergsildre...)
    Ha ei flott uke!
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  5. Så fllink og engasjert du er! Håper det gikk som forventet.
    Ha en herlig ny uke. Klem fra Narvik!

    SvarSlett