lørdag 30. april 2016

Hoi - for en herlig gave!


Det er muligens litt skammelig, men først i dag har jeg ryddet i kakebokshylla og kastet det som var igjen av julekaker.

Og hva dukket ikke opp bakom boksene?
Julegaven fra yngstedatter: Ei krukke med (nesten) alle ingredienser for å lage cookies med mørk og hvit sjokolade. Heldigvis har krukka stått kaldt, så ingen skade skjedd.

Helgevasken, inkludert gardinskift og omlegging til sommerdyner, gikk som en ek når jeg tenkte på den hyggelige kaffestunda vi skulle ha i solveggen etterpå, med nystekte småkaker.


Jeg lurer på om jeg gjorde litt feil da jeg blandet deigen (egg og smør ville ikke blandes skikkelig), for under steking fløt kakene veldig utover og kvittet seg med noe av fettet. Men resultatet ble helt prima, nesten som flarn.

Dette er en utrolig hyggelig og fin gaveidé. Finn en oppskrift du liker godt. Legg de tørre ingrendiensene lagvis i et pent glass, heng på oppskriften og pynt gjerne med noen fine bånd og snorer, slik Julie har gjort her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar