onsdag 12. august 2009

Full klaff med sommerlektyren

Det har vært mange hyggelige lesestunder i hagen denne sommeren. Jeg har blant annet strikost meg med to bøker av Kate Morton.

Først hennes debutbok "Tilbake til Riverton", med romantikk og mystikk i engelsk herregårdmiljø.

NRKs anmelder mente boken kunne vært strammet kraftig inn. "Men myntet på et romantisk, underholdningssøkende publikum er den absolutt på høyden. Jeg er ikke i tvil om at flertallet av bokklubbens lesere vil mene at denne boken, til tross for sin størrelse på 500 sider, ikke var én side for lang."

Så sant, så sant! Den traff meg så godt at jeg gikk i bokhandelen og kjøpte Mortons andre bok til full pris (det skjer ikke så ofte, for bøker kommer raskt på tilbud). Jeg bare måtte ha "Den glemte hagen". (klikk på lenken, så kan du bla i boken)

Om denne boken skriver Dagbladets anmelder: Her er dickensk ondskap og krimaktige gåter, hemmelige ganger, løsrevne manuskript. Og, selvsagt, den store kjærligheten.

Nå gjenstår kun et par kapitler av den. I likhet med min datter kan jeg bli litt nedfor når gode bøker tar slutt. Men verden mangler ikke bøker, så kom gjerne med lesetips!


12 kommentarer:

  1. Disse har jeg også tenkt å anskaffe meg når de kommer på tilbud. Har hørt så mye bra om dem :D

    SvarSlett
  2. Disse bøkene har jeg faktisk ikke hørt om. Det er så mange bøker jeg kunne tenke meg å lese, men tiden strekker ikke til:( Holder på med "kabalmysteriet" nå, men det er fordi den er pensum på studiet mitt i år:) Den er jo litt bra og da:) Ellers er jeg veldig glad i krim, er stor fan av bøkene til Jo Nesbø.

    SvarSlett
  3. "Tilbake til Riverton" har jeg ønska meg siden den kom ut, hm- kanskje på tide å ta saken i egne hender?! Akkurat nå leser jeg "Shantaram" av Gregory David Roberts, den er også fin! Den har ikke mindre enn ca 900 sider, men jeg likte den fra første side- så det e`kke no heft å lese den!! Anbefales!

    SvarSlett
  4. Hm....kansje eg skal kjøpe disse neste gang en må ta turen til boknadelen.
    Takk for tips.
    klem

    SvarSlett
  5. Jeg storkoste meg når jeg leste Tilbake til Riverton". Etter den leste jeg "Den trettende fortellingen" av Diane Setterfield, anbefales!

    Ha en fin dag videre :)

    SvarSlett
  6. Takk for boktips. Det er alltid kjekt å få anbefalt bøker, da vet man hva man "går til". Har ikke tall på alle de bøkene jeg har lånt på biblioteket, og som for meg har vært de totale bomskudd.

    SvarSlett
  7. Har hørt om disse, men ikke kommet meg til å lese dem ennå.
    Boktips: Kompani Orheim av Tore Renberg (bok to av triologien om Jarle Klepp)
    La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson
    Idas Dans av Gunnhild Corwin
    Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda
    Jeg kunne holde på i en evighet... Bøker er min store lidenskap:)

    SvarSlett
  8. Hei! Du lurte på hvordan man får flere bilder ved siden av hverandre i innlegg. Jeg råder deg til å følge denne linken for å få fremgangsmåten: http://moseplassen.com/2008/09/blogspot-hvordan-sette-inn-to-bilder-bredden/

    Du kommer da til bloggen Moseplassen. Fin fremgangsmåter og då finner du også mange andre gode bloggtips :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Så fin blogg du har da..hit tiiter jeg gjerne innom igjen;)Ha en fin dag forresten...blogghilsen og klem fra Monja

    SvarSlett
  10. Nå har jeg vært hjemme i sverige en tur på ferie og da blir det alltid litt krimbøker i pokketform som blir med hjem. Men disse to bøkene skal jeg legg meg på minnet så di kan bli med hjem ved neste boksalg.
    Ellers så prøver jeg å forberede kroppen min på att det snart er tid for arbeidsuker igjen. Godt med ferie og jeg skal nyte de dager jeg har
    igjen.
    Takk for tips!
    Klem Pernilla

    SvarSlett
  11. I morgen skal jeg på biblioteket og prøve å få tak i de bøkene du anbefaler. Skal bli godt med litt skikkelig romantikk nå. Krype opp i godstolen og bare kose meg.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  12. Å så bra du likte den.Jeg fikk nettopp tilbake til Riveton i gave.Da har jeg noe å glede meg til.Har litt annet lesestoff jeg må gjøre meg ferdig med først.

    SvarSlett