lørdag 15. mars 2014

Fint!



Husker du at jeg innledet året med min "Happy New Jar"? Jeg er ikke verdens mest systematiske person, og må innrømme at lappene havner i takknemlighetskrukka i rykk og napp. Men det går ikke én dag uten at jeg oppi hodet stopper opp ved flere ting som kunne fortjent å havne i krukka. Og dét er i seg selv tegn på en bevissthets-endring.

Her kommer ti fine ting jeg har tenkt, men ikke notert (før nå).

Jeg er glad for...

... at jeg driver Videofabrikken sammen med en som ikke får forhøyet puls i det hele tatt når selskapet får beskjed om bokettersyn. "Nei, jeg vet jo at alt er i orden." Ah - makalaust! (og, ps: tilsynets konklusjon var "forbilledlig".)

... at facetime faktisk virker for å vedlikeholde kontakten med barnebarn Marie i Oslo - sånn at hun faktisk kjente oss igjen da vi kom på besøk i går :-)

... at jeg har en fantastisk lege.

... at jeg bor i ei bygd der det er helt vanlig å framsnakke hverandre.

... at snekkerbukse igjen er på moten - og at jeg overvant skrekken for å være "for gammel" til å skaffe meg en.

... at jeg har klart å gjenopplive nynorsken min til et nivå jeg ikke hadde turt å håpe på.

... at jeg har vært en seriøs blogger i fem år, og at 2014 så langt har vært et godt bloggår.

... at jeg stadig gjennomfører ting jeg "egentlig ikke tør".

... at vi får skikkelig fullt hus i påskeferien, med barn, svigerbarn og barnebarn.

... at jeg er blitt så trygg i båt at jeg virkelig gleder meg til ny sesong.

Hva står på din "fine ting"-liste akkurat nå?

3 kommentarer:

  1. Det er fint å bli minnet på alt man kan være i god humør for :)
    Jeg er glad for at jeg har levert hjemmeeksamen (og det gikk bra), og at jeg har fått være en hel uke med familien min i Oslo :)

    SvarSlett
  2. Vi har mye å være glade for :) klem fra Beth

    SvarSlett
  3. Fint! Takk for påminnelsen. Det er jo akkurat slike ting man blir glad for. Noen ganger umerkelig, som om det er en selvfølge. Hvilket det ikke er. Jeg har også en utmerket lege. Jeg bor i et trygt og godt nabolag. Mine barnebarn blir like glad for å se meg hver gang. Jeg har kort vei til butikken, og i hagen blomstrer krokus og snøklokker. Jeg er glad for at jeg sitter og skiver dette akkurat nå, og jeg er glad for å meddele at jeg har begynt å løse den utfordringen jeg fikk i begynnelsen av måneden. Jeg skulle nok gjort noe annet akkurat nå, men akkurat nå tror jeg det er gøyere å svare på spørsmålene dine :-)

    SvarSlett