tirsdag 23. august 2011

Knuteregel nummer 1

Nei - det er selvsagt ikke sesong for russ og knuteregler.
Men følg denne enkle regelen, så blir kroppen din glad:
Ser du en knutekål så kjøp den og nyt!
Knutekål smaker kjempegodt rå. Mildere, sprøere og mye saftigere enn kålrot. Den er ypperlig i wok. Det sies også at man kan lage himla god stuing med den. Det har jeg ikke rukket å prøve, for alle knutekålene jeg har båret i hus har jeg knasket i meg uten mer om-og-men.
Det kan jeg trygt gjøre. Lettfordøyelig og kun 23 kcal pr. 100 gram.
Så. Nå vet du det. Spis knutekål!


4 kommentarer:

  1. Takk for tipset!
    Må jammen kjøpe knutekål;)

    Klem;)

    SvarSlett
  2. Sier meg enig med deg. Jeg har grilla den og det var også godt. Dog var min lilla på skallet.

    SvarSlett
  3. Ser godt ut;-) Ikkje helt lett å få tak i slikt her i byen, men nå starter Bondens marked til helga og da kan det være at den dukker opp? Takk for tips.

    SvarSlett
  4. Jeg så knutekål i butikken idag, på tilbud tilogmed. Har aldri prøvd det, men nå må jeg nok prøve å få tatt en tur og kjøpe. Takk for tipset!

    SvarSlett