mandag 23. november 2015

Tromsø-helg


Det har blitt en tradisjon at jeg drar på førjulsbesøk til studentsnuppene våre. Da har jeg også særs viktig oppdrag på vegne av kalendernissen.

Denne helga gikk turen til Tromsø, hvor eldstejenta studerer på tredje året. Vi har kost oss godt, med strikking og shopping og deilige måltider både ute og hjemme. Julegata var, til min overraskelse, allerede hengt opp i bygatene. Jeg syns den er så utrolig fin!

Dette var ei helg med stort snøfall og tildels spennende spaserføre. Tromsø er en bratt by og det ble mye stilking, men jeg datt bare én gang, i sakte kino og heldigvis uten å slå meg. Det var sånn at vi kunne få latterkrampe av det, etterpå, når vi begynte å sammenligne hvordan fallet føltes for meg og hvordan det så ut fra utsiden.

Utpå lørdagskvelden sluttet det å snø. Månen kom fram, og rundt midnatt - etter å ha spist middag ute - fikk vi oss en nydelig spasertur rundt på øya.

Til helga blir det nytt oppdrag for kalendernissen. Denne gang går veien sørover, til Trondheim med tog. Gleder meg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar